دانلود تحقیق درمورد اشکال دفع نیتروژن در موجودات زنده

دانلود تحقیق درمورد اشکال دفع نیتروژن در موجودات زنده

0 1.5k
دانلود تحقیق درمورد اشکال دفع نیتروژن در موجودات زنده

با دانلود تحقیق در مورد اشکال دفع نیتروژن در موجودات زنده در خدمت شما عزیزان هستیم.این تحقیق اشکال دفع نیتروژن در موجودات زنده را با فرمت word و قابل ویرایش و با قیمت بسیار مناسب برای شما قرار دادیم.جهت دانلود تحقیق اشکال دفع نیتروژن در موجودات زنده ادامه مطالب را بخوانید.

نام فایل:تحقیق در مورد اشکال دفع نیتروژن در موجودات زنده

فرمت فایل:word و قابل ویرایش

تعداد صفحات فایل:3 صفحه

قسمتی از فایل:

مقدمه

واکنشهای مختلفی که در داخل سلول انجام می‌گیرد به تشکیل ترکیبات زاید در سلول منتهی می‌شود. خروج این ترکیبات از سلول باعث تغییر ترکیب و خواص محیط اطراف سلول می‌شود. به تدریج آن را برای ادامه زندگی نامساعد می‌باشد. در اثر تخریب اسیدهای آمینه که طی آن گروه یا گروههای آمین اسید آمینه طبیعی بدن موجودات طی اکسایش برداشته می‌شوند و در صورتی که جهت سنتز ترکیبات نیتروژن‌دار جدید یا در سایر کنش و واکنشهای متابولیسمی یاخته به مصرف نرسند مجتمع شده و به شکل قابل ترشح درمی‌آیند.


 


ساختمان اوره

 

اشکال دفع نیتروژن در موجودات زنده

در جانوران مختلف ، نیتروژن گروه آمینو به یکی از سه شکل اصلی زیر ترشح می‌شود. اکثر موجودات آبزی نیتروژن را به صورت آمونیاک (NH3) آزاد می‌سازنند. آمونیاک ترکیبی بسیار سمی است ولی به علت محلول بودن در آب سمیت آن برای موجود زنده کاهش می‌یابد. پرندگان و برخی از خزندگان نیتروژن را به صورت اسید اوریک ترشح می‌کنند. اسید اوریک سمی

4,000 تومان